tisdag, september 12, 2006

Mattdags

Jag lider brist på varpställning. Någon som har en sån i garderoben (eller kanske framme rentav)? Efter sommaren, med sköna, lata dagar brukar höstens ankomst för mig vara detsamma som startskottet på en period av kreativitet, idéer och projekt - sticka, virka, väva, fixa med foton och filmer med mera, med mera. Sen sitter jag där i januari och kan lägga ytterligare ett halvfärdigt tröjbakstycke till handlingarna, eftersom det är så kul att börja men så svårt att avsluta. Men för att återgå till varpställningen - jag ska sätta upp en mattväv och behöver alltså en varp. Tidigare kunde jag varpa i kurslokalen men inte längre. Man kan ju köpa färdig men jag tänkte kolla först om någon har en skrotandes hemma.

PS Jag ska kanske vila lite till - hösttemperaturen nuförtiden är misstänkt lik sommartemperatur. Härligt!

Inga kommentarer: