fredag, februari 16, 2007

Sitter och tittar ut genom mitt fönster. Det är nollgradigt och vi har faktiskt lite snö där ute. Småfåglarna har fått mat. Jag önskar att jag var en sån där som visste alla namnen på alla fåglarna.. Vi köpte en sån där fågelbok en gång och jag såg i den att vi hade besök av en phylloscopus trochilus (Lövsångare). Sen insåg jag att den lever i lövskog och äter insekter... det känns inte som att en sådan skulle besöka vårt fågelbord. Så jag gav upp fågelskåderiet. Vi fortsätter i stället i min familj att hitta på namn på fåglarna. När barnen så frågar mammma mamma, vad är det där för fågel? Ja, då säger man bara att det där min vän det är en tofsskvätta.. Fast det är ju inte så pedagogiskt såklart..

Nog om detta, jag skulle bara skriva några rader. Jag borde sitta med näsan i skolböckerna, jag har en inlämningsuppgift att leverera...
Fridens..
Miriam

1 kommentar:

Gudrun sa...

Hej Miriam! Kul att du hittat hit!
Hoppas du har det bra...snaret kommer våren! Kram Gudrun